jullangullan

Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Julia Falk - 23 januari 2011 18:24

Kära läsare!

Nu har min bonus syster äntligen skaffat sejj en blogg: ellenkarin.bloggplatsen.se

Hon bloggar om allt från rita, fota och pyssla till sticka, baka och läsa. Hon är väldigt snäll och trevlig. Jag hoppas verkligen att hon ska lyckas, så...


Lycka till, Ellen!!!

Kramizar<33

Av Julia Falk - 23 januari 2011 15:45

Kära läsare!

Jag, Ellen och hennes kompis Arnela har precis gjort garnbollar. Det var både roligt och kladdigt

Du behöver: bordsyta som du inte är rädd om, en ballong, plastfolie, tejp, garn, (helst i olika färger) tapetklister, förkläde, en kopp och en sax som du inte är rädd om.

Så här gör du:

1. Blås upp ballongen (inte jättestor)

2. "Klä in" ballongen i plastfolie och tejpa ihop plastfolien med tejp. (Tejpa inte i ballongen)

3. Ta ett garn och klipp av en ganska lång bit som du doppar i tapetklistret. Var inte rädd för att bli kladdig och använd mycket klister!

4. Linda garnbiten runt om ballongen.

5. Ta en annan färg (om du vill) och gör likadant.

6. Upprepa tills du är nöjd.

7. Sätt ballongen på en kopp och låt stelna ca ett dygn.

8. Spräck ballongen!!! Om du vill kan du ta ett snöre/rep och trä i toppen och häng upp.


Så här ser våra ut nu innan de stelnat:

            

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Vill du ha en header??

Jag fixar gärna en header till din blogg! Mejla mej på: julia-123@live.se. Mejla vilket tema du vill ha, färger och skicka gärna nägra fina bilder  

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni att jag borde satsa mer på min blogg??
 Jaa! Den är superbra!
 Ja. Du har roliga inlägg och så...
 Nja... Vet inte riktigt.
 Kanske inte satsa, men fortsätt blogga.
 Absolut inte! Du borde lägga ner direkt!

Ursäkta, vad är klockan??

Mina headers!!!

Detta är alla mina headers!

 

  Detta är nästan alla som jag har gjort  

 

 

 

 

Gästbok

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

JG


Skapa flashcards