jullangullan

Alla inlägg under maj 2011

Av Julia Falk - 24 maj 2011 08:20

Förkyld= ingen skola idag för mej! Nu går bussen snart, men jag bloggar nog mer nån annan dag  Ska åka till Källby nu


     

Av Julia Falk - 23 maj 2011 19:31

Idag var det prao  Gick upp 8. Supernajz för att vara måndag  Men dagen var långtråkig  Fick mest sitta och kolla på  Så boring!!! Och på köpet så börjar jag bli sjuk oxå! Ont i halsen, hosta och hes  Inte världens roligaste dag! Jaja!

    

Av Julia Falk - 22 maj 2011 16:58

Som ni kanske förstår av rubriken, så spydde jag nyss  Men jag är inte sjuk! skrattar ni när ni läser detta, så är ni inga bra människor! Så här var det! Vi har varit i vinninga hela eftermiddan och ska sedan åka hem. Eva släpper av mej och pappa en bit bort så vi får en liten promenad. Typ första gången jag faktiskt inte har något emot det  När vi går under ett träd på kyrkogården när det är typ 100 meter hem, så känner jag något varmt och  geggigt på läpparna. Gissa vad! Fågelskit! Jag får typ panik och säger till pappa. Vi skyndar oss in och jag känner att jag flera gånger är nära att spy! Lite av det droppar ner på halsen och tröjan  Jag tvättar genast av munnen med både tvål och vatten. Sen springer jag upp, tar fram ett rent linne och går in i badrummet och tvättar bort resten. Jag känner smaken i munnen... Det måste ha kommit in när jag pratade... Sen kommer det! Spyan! Visst, det var inte jättemycket, men ändå! Så för att få bort ite smak så borstar jag tänderna oxå. Sen så går jag ner, startar datorn och tar en marsmallow (stavas?) och försöker glömma. Men en sak är jag lite glad för... Jag var ju inte finklädd och på väg till en fest eller nåt sånt... Men... BLÄ!!! Känns skönt att kunna skriva allt nånstans    


Av Julia Falk - 21 maj 2011 09:38


Blev precis klar med en helt ny header! Fast... jag tror att jag inte ska inte avända den. Vad tycker ni?? Den understa blev bäst, fast egentligen är det samma grund på båda  

   Glöm inte att jorden går under idag kl. 18:00  Haha! Tror nån på det??

Av Julia Falk - 20 maj 2011 17:51

I´m back in Lidköping! Stannar här tills på måndag eftermiddag  Najz! Nu ska jag och Ellen gå ut lite 

Av Julia Falk - 19 maj 2011 15:47

Idag är det torsdag. Inget speciellt... Skola som vanligt  Jag ska snart göra engelskaläxan som alla säger är jättesvår, och jag har inte ens börjat! Panik! Det är en läxa om Canada. Glosorna är jättekonstiga; eskimå, rå, fjärdedel, officiellt språk, mm... Haha! Jaja... Jag kanske bloggar mer sen 

     

Av Julia Falk - 18 maj 2011 16:37

Äntligen frisk! Skola igen! (Inte lika kul, men ändå ) Fast, jag hade huvudvärk typ hela dan... Usch! Men, men! På första lektionen, gympan, var vi bara halvklass, för ena halvan skulle träffa sina nya klasser på Fornäng inför 7:an. Vi var 5 tjejer! Haha! Och våran gympalärare var inte där, så vi fick ha en annan som heter Lisa. Hon sa att vi fick bestämma vad vi skulle ha. Förslagen som vi kom med var brännboll och fotboll. Jag kom med idén om fotboll  Och vi fick rösta och det blev fotboll! Egentligen har vi utegympa nu, men vi röstade så vi fick va inne. Vi va 13 st på gympan! Matchen slutade 10-7 till dom. Men vem bryr sej!? Inte jag! Vi kör ju bara för skojs skull  Våran skola är med i ett EU-projekt om mobbning, så det kom några från Turkiet, Italien, Rumänien, Bulgarien och några fler länder som jag inte kommer ihåg  Jag skulle guidat en grupp igår med några fler från klassen, men jag var ju sjuk.... Och som vanligt så skrattade jag ihjäl mej på So lektionen! Haha! Jag fattar inte hur jag lyckas! Det bara blir så 


Av Julia Falk - 17 maj 2011 13:46

Jag är fortfarande sjuk  Jag tror att det har med lågtrycket att göra, för när det regnade förut gjorde det jätteont! Men nu har det nästan släppt! Jag är ändå väldigt hängig... Jaja!

Här kommer lite bilder från när jag bakade en rabarberpaj i lördags:

Smulpajen ^^

Socker och potatismjöl som skulle va på rabarberna  

    

Klar! Tyvärr blev det inga bilder när den hade vart inne i ugnen eller när vi åt         

Presentation

Vill du ha en header??

Jag fixar gärna en header till din blogg! Mejla mej på: julia-123@live.se. Mejla vilket tema du vill ha, färger och skicka gärna nägra fina bilder  

Fråga mig

15 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni att jag borde satsa mer på min blogg??
 Jaa! Den är superbra!
 Ja. Du har roliga inlägg och så...
 Nja... Vet inte riktigt.
 Kanske inte satsa, men fortsätt blogga.
 Absolut inte! Du borde lägga ner direkt!

Ursäkta, vad är klockan??

Mina headers!!!

Detta är alla mina headers!

 

  Detta är nästan alla som jag har gjort  

 

 

 

 

Gästbok

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

JG


Ovido - Quiz & Flashcards